4 december 2017

Bloggandet står still

Som rubriken säger så står bloggandet still för tillfälligt för har ingen idéer vad man ska skriva. Eller så har jag tröttnat på att skriva men jag ska försöka komma igång med bloggandet igen för det var ju kul när man skrev typ nånting varje vecka. 

Det har väl inte hänt så mycket sen sist jag skrev. Jag har börjat jobba lite då och då i vikariepoolen. Så denna vecka ska jag jobba tisdag, onsdag och torsdag på Bäckhammarskolan i förskoleklassen och ha hand om en kille. Jag får jobba 1 dag/vecka minst iaf, kan bli upp till fyra dagar i veckan, har hänt några gånger. Så det känns bra. 

Nu kommer ett j*vligt irriterande historia. Jag tvättade igår och tänkte inte med på det, hade tvättid till 14.00. Kollade på schemat om det var nån efter, och tyvärr såg jag ingen efter mig. Men jag kollade nog på fel dag för 14.10 så kom en j*vligt arg bitch och råringde på våran ringklocka och såklart jag öppnade och hon typ sa med arg röst
- Är det DU som tvättar?
- Ja, sa jag
- Då vill jag att DU går ner och ta bort det på en gång. Sen vill jag att du ta bort låset för jag vill kunna låsa här. Sa hon sen när vi var nere och jag tog bort kläderna. 
Alltså snälla lilla människa kan du be lite snällare nästa gång. Alla är vi människor och alla kan vi glömma. 
Jag sa aldrig förlåt för det förtjänar inte hon. För hon lät så jävla sur och arg. Snacka om förstöra grannsämjan alltså. Hon har klagat på oss förut att vi går för hårt. Hon hejar aldrig när man säger hej, så jag tänker fan inte säga nått till henne nå mera. Hon ser aldrig nå glad ut heller, hon är en jävlig sur bitterf*tta helt enkelt. 
Nästa gång hon röker ute så kan väl jag säga nej rök inte där det kommer in i våran lägenhet och jag vill inte ha ett barn med cancer. Om jag möter henne i trappen så ska jag ignorera henne. Anton brukar säga hej till alla han möter visst det är bra men jag ska säga till han att INTE säga hej till henne för det förtjänar hon inte, jag lovar att om han skulle säga hej så skulle hon inte svara. Hon är en sån bitterfitta så man blir så arg när man ser henne.
Jag ska inte behöva säga förlåt för hennes otrevliga sätt. Det var hennes attityd jag blev mest irriterande och arg över.
Nä nog om detta nu.

Jag är såååå sugen på att skaffa syskon till Anton. Jag vill bara ha en liten till, helst NU =) men det tar ju iaf 9 månader att tillverka en bebis. Så det är kört. Och för att jag ska bli gravid så måste jag ta ut min hormonspiral. Funderar på att ta ut den till våran nån gång och försöka bli gravid igen för jag vill inte bli för gammal och att det inte ska vara nån sladdis heller. Inte heller att Tobbe ska vara för gammal. För han börjar ju bli det så vill jag gärna att han ska hinna få två barn innan 50 år iaf. Jag vill gärna innan jag blir 33 år. För tiden stannar inte. Om jag fick välja så skulle det vara perfekt till att ha ett barn av varje kön men tyvärr får man ju inte välja men jag skulle bli glad om att jag skulle få uppleva dom bägge könen eftersom jag ska nog inte ha flera barn än 2. Så hoppas att man får en tjej då men om det råkar bli en kille så blir den ju inte mindre älskad för det. Barn är ett barn lixom.


Här är Anton på power meet sommaren 2017 ;)


Kram på er alla som läser min blogg. Så hörs vi om ett tag igen.

Inga kommentarer: