17 juli 2017

Tiden rullar iväg

För drygt ett år sedan så bloggade jag senast. Det har hänt en hel del faktiskt sen sist jag skrev.
Jag fick jobb i Västerås efter julen på en förskola. Vi sökte som galningar för att få lägenhet i Sura, Hallsta, Västerås. Även Tobbe fick jobb i Västerås eller ja jobb och jobb, han jobbade men fick ingen lön typ. Cheferna blev osams så den har nog gått i KK nu.
Men iaf, vi sa upp våran lägenhet i januari i Örbyhus och flyttade till mamma och pappa. För därifrån åka till våra jobb. Då fick pappa vara barnvakt hela dagarna men det gick bra, eftersom vi hade ingen förskoleplats till Anton så fick pappa/morfar vara förskola så länge. Anton hjälpte honom att städa och vattna blommor och plantera och så. Så han hade det nog roligt om dagarna. Medan jag vantrivdes på förskolan. Jag hade provanställning till sista juni men jag sa upp mig och slutade sista maj. Och det var tur det för jag hatade att åka dit och jobba. Jag mådde så psykiskt dåligt att vara där så ni anar inte.

Mamma ringde surahus för att höra om det inte fanns några lägenheter och det 2 lediga i Surahammar. Men när ja ringde sa surahus att det är iaf 18 månaders väntetid. Men mamma är bra hon då hon sa att ja dom bor här hos oss och det är kris. Så vi fick titta på dom 2 lägenheterna. Sen en vecka efter så ringde dom upp mig och fråga om jag ville ha nån av dom. Och jag sa självklart ja till 4an. Så från och med 1 juni-17 så bor vi officiellt i Surahammar. så skönt att komma ifrån Örbyhus. Vi vantrivdes bägge två däruppe. Vi fick nycklarna nån gång före vi skulle flytta in eftersom det var kristihimelfärds dagarna och då fick vi dom före. Så då kunde vi bära upp alla möbler och kartonger innan den 1 juni. En lägenhet med 4 rum och kök på 95 kvm. Rätt okej hyra (6700) oxå med nyrenoverad lägenhet eller ja iaf köket och tapeter.
Nu har vi bott här lite över en månad. Och jag trivs som fisken i vattnet här. Men det ända som gör mig lite osäker är att vi inte får några jobb. Han gick en liten utbildning på vägjobb i sverige men pytsan vad han bedrog, han har jobbat 2 dagar på det jobbet och det var i början av maj han gick utbildningen. Men han har lite ströjobb iaf som tur är och jag går på aktivitetsstöd. Haha jag får mer pengar från FK än om jag skulle stämpla på min akassa- Det är inte mycket men 500 kr åt gången typ. Fast blir mycket på ett år om man tänker så 6000 kr =) för jag hade slut på mina dagar på akassa så då skrev dom in mig i jobb och utvecklingsgarantin. Ska höra av mig till ams om jag inte kommer in på min utbildning som jag sökte i våras. Troligtvis kommer jag inte in eftersom jag är reserv 108. Så då får vi kontakta ams om fortsatt handledning. Urk....Så hoppas jag får ett jobb snart så man kan börja tjäna pengar.

Jag söker allt och ingenting just nu, vet inte riktigt om jag ska fortsätta i barnomsorgen längre. Vill testa på nått annat ett tag så nu söker jag alltså vad som helst. Jag kan tänker mig allt förutom inom äldreomsorgen. Jag vill inte torka gamla kärringar i baken. Usch!!!  Kan göra det med barn men inte vuxna.
Jag har sökt till exempel, elevassistent, inom affärer till och med lokalvårdare. Visst det är nog inte bra betalt men man kanske får lite pengar iaf.

Nu blev det ett långt inlägg men det har ju hänt mycke saker under detta år.  Både tragiska och roliga grejer. Men det tragiska tar jag inte här. Det får bli i min privata blogg. Till och med har Anton blivit 2 år och börjat sagt tvåords-meningar. Duktig kille. Går ibland på pottan oxå. =)

Nä nu ska jag gå och sova så jag orkar upp imorgon och städa, urk. Men så är det, vill ha snyggt här hemma. Mer än vad jag ville ha i Örbyhus faktiskt.
Så jag säger God natt och sov gott.

KRAM

Inga kommentarer: