2 november 2015

En månad sen typ

Oj vad tiden går fort nu. Alltså nu är min lilla kille 5 månader och 10 dagar. Jag tycker att jag var på förlossningen nyss ju. Oj oj. Stoppa tiden.
BVC idag och andra vaccinsprutorna tagits. Hoppas inte att han blir febrig denna gången, han blev ju inte det första gången men kan ju hända nu. Men då får man ge en alvedon och hoppas på att det går över.
Han vägde 8490 g och var 70.5 cm lång. Min "lilla" kille är stor nu. =) Anton fick sin första tand den 25 okt sprack den upp, på morbrors erics födelsedag. Lätt att komma ihåg vilken dag.

Har haft en bra vecka hos mamma och pappa. Dom kom och hämta mig fredagen innan höstlovet. Sen var jag där tills lördagen på höstlovet för då kom Tobbe förbi Ramnäs och hämtade mig.
På söndagen så firade vi Eric på 37 årsdagen. Innan så sov Gretha och Julle hos mamma och pappa och då gnällde Anton typ 4 ggr den natten och Gretha sa nää jag vill inte ha ett syskon till. Haha, men nu är det ju liiite försent. =)
Måndagen var vi ner till skolan för att mamma skulle städa lite. Och det var då Sigge släppte in en mus på morgonen. Så vi letade och gjorde lite fällor men den musen är smart att han inte går i fällorna. Grrr. Men jag hoppas att dom får tag i den snart.
Tisdagen var vi in till stan och jag fick 2 st nattlinnen och en tröja och Anton fick två pyjamasar, mamma fick en tröja hon med.
Onsdagen var vi till farmor och fikade, sen på vägen hem så åkte vi förbi Eric och Sara för att hämta äpplen som vi skulle göra äppelmos av på torsdagen tror jag att det var. Det var då vi såg musen igen men den gick inte in i fällorna. Pappa och jag försökte fånga den men den är sååå snabb så vi hann inte. Fredagen fick jag besök av Sandra (kotten) och hennes barn, fikade och pratade skit. Det var trevligt att hon ville komma hem dit. Fredagskvällen kom tobbe dit. Lördagen åkte vi hem och mamma var till 3 kyrkor och sjöng i kör.
Oj jag skulle bara skriva litegrann men blev näsan en novell haha men skitsamma. Nu ska jag kolla på morgans mission på nätet sen sova. Så jag säger god natt och hoppas att ni sover gott.

Kram kram

Inga kommentarer: