4 juni 2015

Sakta i backarna

Då var Anton snart två veckor redan, imorn är han två veckor. Oj vad tiden går fort. Kan inte tiden bara stå still nu så man hinner med. Dagarna bara flyger förbi och snart är han väl 1 år.
Han sover för fulla muggar nu, äter sover och skriker men det är väldigt synd att inte amningen funkar till 100 % ännu men jag ger f*n inte upp. Jag försöker hålla på i en halvtimme först sen blir det ersättning. Men om han är för hungrig så ger jag han ersättning först sen ammar jag. Då går det väl bättre men inte bra. Försöker även avvänja honom med amningsnapp men det går ju inte bra, han försökte ta tutten utan den idag men han släppte efter nån sekund. Vill ju så gärna amma till 100 % men om det inte går så ja jag får väl köpa ersättning. Ser ju nästan bara positiva saker med amningen ja förutom att man kanske får såriga bröst men det är det värt om allt funkar.

* Man har alltid mat med sig
* Mjölken funkar till allt möjligt, röd stjärt, täppt i näsan m m
* Grati
* Behöver inte leta reda på micro för att värma den
* Risken med att dom inte blir allergiska eller bli sjuka senare i livet

Dom sakerna är väl positiva nog för att amma sitt barn. Förstår inte dom som inte ammar jo dom som inte kan eller dom som har sjukdom visst det kan jag förstå men annars.
Den 1 juni ramlade delar av navelsträngen av, den blöder lite nu så hoppas den sista biten ramlar av snart oxå. Får se om vi kan bada honom imorn så kanske den släpper inom ett par dagar. Hoppas på det iaf. Så man inte blodar ner alla hans bodys. ;)

Nu ska jag ner till tvättstugan och ta reda på tvätten som hänger därnere. Han skita ner sig och handduken igår.

*KRAM*

Inga kommentarer: