11 maj 2015

Igår v39

Då välkomnar jag vecka 39 (38+1) fast det var igår men orkade inte skriva då. Inte så långt kvar nu och ju mer tiden närmar sig bfdatumet ju mera nervös och rädd blir jag. Tänk jag har ett barn i famnen om två veckor. Att den har legat i min livmoder i snart 9 månader är helt sjukt. Vill träffa dig så fort som möjligt. Positivt med att man har diabetes är att man inte ska gå över tiden, så det är skönt. På onsdag kommer jag gå till BM för på torsdag är det kristi himmelsfärdsdag.Så då har dom stängt. Då ska Tobbe följa med, då blir det vanliga antar jag, bm och sen ctgkurva. Så om det inte har kommit igång innan den 21 maj så sätter dom igång mig då antar jag så jag firar pingst på BB ja. =) Och får väl antagligen spela in ESC för det ska jag se. Då får man inte se på fb dagen efter för då förstörs väl hela programmet. =) Massa uppdateringar om vem som vann och hur det gick för Måns Zelmerlöw.

Alldeles nyss beställde jag lite grejer till våran dolce gusto maskin eftersom det var ett bra erbjudande. Så jag hoppas det kommer innan torsdag, om dom skickar beställningen imorn, så kanske kanske kommer på onsdagen då. =) Men det får vi se. Annars blir det väl på fredagen men det gör ju inget då får jag pengarna oxå.

Idag är det första dagen jag går på föräldrapenning, skönt att slippa tänka på att skicka in jobbsökningarna. Men får väl skicka in min aktivitetsrapport i början på juni för dom här dagarna i början på maj från den 1-10 maj. Får se kan ju skriva ett mail till min handläggare på ams så får vi se om jag ska göra det. Jag har ju sökt lite jobb inom dom datumen ifall att. Men att komma på en intervju är ju helt hopplöst och just nu när man är höggravid så är det väl inte så kul att komma där och dom får se det på en gång. Haha. Men om dom hade ringt så skulle jag nog ha sagt att jag planerar just nu föräldraledighet men är väldigt intresserad av att komma tillbaka efter det.
Undrar vad cheferna säger då.

Söt steker fläskfilén och banan

Jag vispar till såsen

Resultat

Det blev ett rätt långt inlägg idag ändå trodde inte det men snart kommer söt hem och då ska vi äta lite fläsk och löksås tydligen med potatis.

Resultatet på bordet.

Jo förresten jag och söt gjorde mat i fredags och det blev sååååå gott, det blev fläskytterfilé, banan och sås med massa tillbehör. Super gott blev det. Det som mamma brukar göra vid nyår. Och i lördags gjorde vi hemlagad pizza som blev supergod oxå med bl.a. skinka, fajitaskyckling och jag hade såklart banan och curry på oxå, det blev en super duper pizza. En ny favorit kan man säga.

Nä nu ska jag nog stänga fönstret för det blåser väldigt mycket.

*KRAM*

Inga kommentarer: