18 april 2015

Påsken

Då jag inte har skrivit om min påsk så gör jag det nu. Det började med att vi åkte till Ramnäs på långfredagen för att fira Sara som blev 35 år. Vi åt lunch innan vi åkte till Himmeta. Så vid 15 tiden var vi där och skulle fika. Jag var såklart låg efter lunchen så jag åt faktiskt lite tårta och sånt. Men konstigt nog blev jag låg efter fikat oxå så jag fick dricka lite saft som höjde blodsockret. Pappa blev förvånad att farmor och Gunnar dök upp eftersom pappa hade pratat med farmor dagen innan. men det var inte konstigt att hon inte sa nått för Eric ringde farmor på dagen då Sara fyllde och frågade om dom skulle komma.
Vi var jag, tobbe, mamma, pappa, farmor, gunnar, eric, sara och en kollega till Sara och hennes man med barn. Vi var rätt många.
Halv 8 åkte vi hem och jag var såklart låg igen så vi svängde förbi max och köpte en cheese till mig.
när vi kom hem åt vi och kollade på lets dance. Tror det blev nån plump efter tv-tittandet oxå.
Påskafton var inte så speciell, vi åt lunch och sen på middagen kom Robban för att äta lite påskmat. Vi åt jätte god lunch då, jag bestämde flygande jakob med lite tillbehör. Gott gott.
Blev en hel del kortspelandet oxå som alltid när vi är där.

Påskdagen kom Eric och Sara med familj + Siv på besök för att äta påskmat på lunchen. Kom väl typ vid 13.40 men vi skulle äta vid 13.00 =) lite sena blev dom, Vi åt massa påskmat och fick glass till efterrätt. Tror jag fick himmelsk röra som är så god. Som vanligt så fick vi med oss massa blommor till både oss och Aina & Lillis fast mest till Aina då. På vägen hem åkte vi till Västerås och hämtade grejer till bebisen som vi fick av Sara G,(fd klasskompis) får betala när vi får skattepengarna. Vi fick vagn, spjälsäng, spjälskydd, åkpåse, skötbädd. Det var en hel del men vi fick in det i bilen till slut så vi åkte hem med det och vi skulle åka hem för att vi skulle äta mat med Anna och Klasse men dom orkade inte vänta eller rättare sagt Adam orkade inte vänta han skulle väl göra nått men vi kom väl hem vid 7 eller nått och då hade dom åkt. Tyvärr men men det finns flera gånger man kan ses.
Så vi åt påskmat själva och spelade bingolotto men vann inget. Just ja vi fick ju lite grejer av Anna, det var våtservetter, blöjor och ett par gulliga (coola) strumpor och tre st handdukar som går åt.
Tackar så mycket.

Det var vår påskhelg det. Annandag påsk var inte så annorlunda gjorde inte så mycket.

Usch vad det luktar illa här hemma, söt har snus i ugnen som luktar fan. Var till stan igår och vi handlade (aina, lillis och jag) Tobbe jobbade, jobbar idag med. =( men då köpte jag göra själv sats med snus på anderssons som kostar 150 kr är rätt billigt, det får man typ 3 st stockar för. Det blir billigare men tar ju längre tid att få snus men det får han ta. Han tycker det var bättre med sånt snus. Det är ju bra det. Nästa gång får man väl kanske köpa med smak oxå. Får se vad det kostar.

Sista dagen man är i vecka 35 imorn går man in i vecka 36 (35+0) åh vad jag längtar efter den lilla.
Då tänkte jag ta min första kopp hallonbladste. Får se om jag få sammandragningar eller inte, en del verkar få det. Men få se och hoppas att det är gott.

Nu ska jag kolla mitt blodsocker men vi hörs nån annan dag.
*KRAM*

Inga kommentarer: