15 april 2015

Börjar kännas nervöst


Nu börjar det bli riktigt nervöst, hen kan ju komma när som känns det som, men än har jag inte fått nå förverkar som tur är. Vad jag vet =). Med tanke på att jag inte kommer gå över tiden så är det ungefär 1 månad och 8 dagar tills jag har sista deadline.
Jag har varit uttråkad idag så därför har jag suttit här vid datorn och skrivit lite saker vad man ska ha i BB-väskan och lite vad man måste ha innan och efter barnet är fött.Eftersom jag vet att jag måste stanna på BB minst 3 dagar så måste jag ha rätt mycket med mig och kan tyvärr inte åka hem bara för att hämta eftersom det är 5 mil ungefär mellan Uppsala och Örbyhus.
Det känns så overkligt att jag ska inom dom närmaste veckorna föda fram ett barn, förhoppningsvis vaginalt om det inte är nån komplikation så vill jag föda den normala vägen. Tänk om jag inte har den kraften, tänk om det går snett sånna tankar är det väl som far upp i huvudet nu.
Senare när hen är ute så är det kanske problem med amningen att jag inte får igång det, det är jag lite rädd för att det ska hända. Vill verkligen amma mitt första barn. Det är så praktiskt.


Sist jag var hos barnmorskan, dvs förra torsdagen och då var jag i v34 (33+4) och mitt SF mått låg på 32 tror jag och hjärtat slog på 150 som vanligt. Men det var inte min barnmorska utan en annan som jag inte har träffat. Åh blir så frustrerad av att det är olika typ varje gång nu, vill ha min Anne. För hon är bra tycker jag. Hon går igenom allt så man får veta sina värden och så. 
Blodtryck var 120/75 så det är bra det med. Hba1c låg faktiskt på 40 denna gång hade gått ner 1 enhet om man säger så. Men eftersom hon inte sa nått annat så var alla dom andra proverna bra antar jag.
Fick även träffa P-O diabetesläkaren och det var han som sa mitt långtidssocker. Såg bra ut sa han och att mina blodsocker under dagen såg bra ut oxå förutom vid frukosten men det vet jag redan men han ville inte öka på dosen eftersom då kunde jag bli låg innan lunch och det vill jag inte bli. 
Hörde även att nästa gång kan det bli blodprover igen, testa blodgruppering en 3e gång tydligen.

Fick två tider nästa vecka, tyvärr inte på samma dag utan en på tisdag och på torsdag. På tisdag blir det ett TUL får se om hen växer och hur mycket det är i procent, sist var det 12%. Det ligger mellan ramen om man säger så iaf. Men den vägde väl typ 2150g får se om den ligger på nästan 3000 g nu eller om den ligger fortfarande på 2000 g. 
Jag tror att detta blir en stor bebis och vill inte men jag har ju diabetes och då kan det bli stora bebisar tyvärr. Men vill inte föda en 5kg bebis iaf. Men jag blir nog igångsatt innan BF tror jag.
Och då kanske jag slipper sitta på BB och titta på Mello, haha =). Kan ju alltid hoppas. 
Nä om man ska försöka skriva ett förlossningsbrev så jag får det gjort iaf. Men vet ej vad jag ska skriva ännu. Men det kommer väl mera sen när jag väl börjar.

*KRAM*

Inga kommentarer: