9 april 2015

Barmorskan i v34 (33+4)

Då har vi vart hos barnmorskan idag igen. Allt såg bra ut och Sfmått var 32.0, blodtryck 120/70 och mitt Hba1c låg 40 denna gång så det har gått ner. Förra gången var det 41 men då hade jag inte tagit nått insulin på en hel helg p.g.a. magsjuka. Men jag ska ta även när jag blir magsjuk iaf långtidsverkande insulinet och hälften av måltidsinsulinet även om jag inte får behålla nått.
Hjärtslagen på den lill*n låg som vanligt på 150-155. Så enligt myten är det en tjej så vi får se om det blir en Saga eller om det blir en Anton.
Men allt såg bra ut iaf så snart är det dax, inte så långt kvar nu bara typ i månad och två veckor. Nästa gång dvs 23 april så blir det barnmorska, diabetessjuksköterska och ett TUL (tillväxtultraljud). Åh vad det sticker/trycker neråt mellan benen just nu.. Gah.. bara en parentes. =)

En till sak som är lite tråkigt men kanske bra är att jag har börjat läckt mjölk oxå. Jobbigt men dock inte så mycket som tur är. Men det kommer väl mera antar jag. Så idag har jag köpt ett paket amningspads och ha i bhn. Det var rätt billiga 35 kr för 36 st, Det var på akkis som jag köpte och jag kollade lite på lloyds apotek eller vad det är för apotek där på tågstationen i Uppsala där kostade dom nästan 60 kr för 24 st eller nått sånt. Tur att jag kollade på akkis. =)

Idag fyller även mamma hela 63 år. Så har grattat henne och hon fick ett par örhängen av oss och pappa. Så nu är väl Farmor och "farbror" Gunnar hemma hos dom och firar mamma.

Nu ska jag kolla vidare på nätet.

*KRAM*

Inga kommentarer: