30 mars 2015

Föräldarkursen

Idag var den sista delen av föräldrakursen då var söt med oxå. Första delen så pratade vi mest om förlossningen. Andra delen pratade vi om smärtlindring, första tiden med barnet och föräldraskapet och idag pratade vi om amning och BVC var där.
Det var rätt givande kurs, fick lära sig rätt mycket som man inte visste. Och nu när man ska käka big mac kan man inte göra det utan att tänka på amning, haha. För hon sa om man klämmer på fel sätt på bröstet så är det som om vi skulle äta en big mac åt fel håll och det går ju inte. =)

Idag är jag i vecka 33 (32+1) så snart kan den ploppa ut. Fast vill nog vänta tills den är färdigbakad som är typ vid v.36. Men jag antar att jag kommer gå fullt ut iaf, så kommer väl ligga på BB när det är Eurovision Song Contest. Men vill ju verkligen se hur det går för Måns Zelmerlöw. Hoppas att dom kan ha tv på rummet :) 
Jag var på TUL och barnmorskan i torsdag (26/3) och den växer som den ska och ha 12% på kurvan. Och den väger ca 2150 g eller nått sånt. Hade bra med fostervatten. När jag var hos BM så låg hjärtslagen på 150 slag/minut, sfmåttet var 29,5 cm. Men hade inte min bm. Tycker min ät bättre men men. Men mitt långtidssockret låg inte så bra det var upp på 41. Men det var nog bara för jag inte tog varken måltidsinsulin eller långtidsverkande insulinet när jag var magsjuk förra helgen. Fick ju inte behålla nånting så vågade inte, men då sa diab. ssk att jag ska ta nattinsulinet men mindre med måltidsinsulinet när jag är magsjuk. men jag hoppas att jag inte blir magsjuk igen. För det var inge kul. Pissa ju på mig varje gång jag spydde. Kom ju i båda ändar oxå så det var ju inge vidare kul inte. 

Imorn ska jag jobba 10.00-16.30 sen ledig på onsdag vad jag vet nu, Torsdag blir det en låååång dag då jag ska jobba från 8,30 - 17,30 så då kommer jag vara helt slut på kvällen. För jag är inte van med att jobba så länge.

Busan blev ingen skåning utan en Upplänning, hon bor just nu i Uppsala, Gottsunda. Tror att hon trivs där och hon fick ett bra hem. Får ju hälsa på henne när vi vill så, som tur är. =)

Nu blir det att kolla på Bästa bonden. 

*KRAM*

Inga kommentarer: