10 mars 2015

Är i vecka 30

Då var man i vecka 30 (29+2). Det känns som denna graviditet har gått väldigt långsamt fast fort ändå. Var ju inte så längesen man plussade heller känns det som.
På torsdag ska jag in till barnmorskan igen då får se vad SF-måttet ligger på och hur bebisens hjärta slår. Jag ska vara där 10,15 sedan får jag vänta till kl 14.00 för då ska jag vara på ögon för jag ska göra en ögonbottenfotografering, usch för det igen. Jag hoppas att även det ser bättre ut. För det hade blivit bättre sist jag var där. Just ja jag måste komma ihåg att pissa i röret innan jag åker på torsdag så dom kan ta det ifall det inte är bra som sist.

Sitter nu och kollar på SOS sommar men ska snart knäppa över på djurens hjältar tror jag, för det börjar kl 20.00. Nej behöver ju inte knäppa över, det går ju på samma kanal. Haha.
Nästa helg kommer dom från Skåne som ska ta Busan. Kommer sakna henne så fruktansvärt mycket men jag vet att hon kommer få det bra och jag väljer såklart våran bebis istället för Busan för att vi kommer inte kunna ha 4 katter och en bebis. Får nog lämna Simba oxå för han blir dyr om han ska få problem med urinblåsa/urinvägarna stup i ett. Får se om Anna och Klasse vill ha honom. Det skulle ju vara kanon, blir när och bra =)

I slutet av mars/början på april måste vi nog åka till Västerås och hämta lite grejer till lill*n. Ska köpa både spjälsäng (kuddar, lakan, täcke) + att vi får en barnvagn med mjuklift för bara 1000 kr. Sen får vi nog en skötbädd oxå har jag för mig. Men vi kan besöka dom när mamma fyller år tänkte jag. För vi måste nog börja tänka på det nu om hen skulle vara förtidigt född. Men hoppas hon stannar iaf till v.40 iaf.

Nu ska jag kolla på djurens hjältar. Vi hörs.

*KRAM*

Inga kommentarer: