28 februari 2015

Bild: tagen från min phone 5s
Idag har vi varit till Uppsala och köpt en sats av snus som han ska göra själv här hemma. Så får se hur det blir om 1 dygn, som den ska stå i ugnen.
Vad jag längtar till att dricka ett glas vin en sån här lördagskväll eller en fredagskväll. Det får vänta iaf till maj/juni. Ska ju amma oxå och då är det ju inte så bra att dricka heller. Men nått glas kan ju gå bra. Dricker ju inte så mycket ändå. Nu kanske ni tänker åh vad dålig att dricka när man skaffar barn men jag dricker inte mig berusad bara så ni vet.

Idag är det sista dagen på v.28 då. (27+6) Så imorn går man in i v 29. Oj tänk hen kan ploppa ut om 9-10 veckor, oj oj oj. Kanske måste göra i ordning i barnrummet snart. Men man har ju inte orken, är så trött om dagarna. Tröttheten har kommit tillbaka, suck. Man orkar ju ingenting. När hen är ute får man inte sova heller så mycket eller så får man passa på att sova när den sover. Oj nu är det full fart i magen. Magbilden är tagen i v.28 (27+5).

Var till barnmorskan i torsdags och kollade på hen på ultraljud och den växer som den ska. Var 3% på viktgrejen bara så det är inte så mycket. Låter bra det. 
Men det negativa var mitt urinprov som gav utslag på allt men ska ta med mig ett morgonurin nästa gång så barnmorskan var inte så orolig för att det kunde vara lite koncentrerat och då ger det utslag på allt. Får hoppas att det inte var nått allvarligt bara. Försökte att kissa igen men det gick absolut inte så min BM skickade hem mig för klockan var innan 12 och dom har ju lunch då. Så vi skulle kolla det om två veckor igen. 
Som vanligt fick jag lyssna på hens hjärtljud och mätte SFmåttet. Hjärtljudet låg på 150 slag/minut och sfmåttet var 27 cm. Växer 1 cm var 14e dag då. Så hen växer =).

Nu ska jag spela lite på fb tror jag.
Vi hörs.

*Kram*

Inga kommentarer: