14 november 2014

BF 23 maj 2015

Bilderna: Från KUB-testet

Då var det offentligt att jag och min kära sambo väntar barn. Just nu är jag i v. 13 och jag mår illa och är trött fortfarande men hoppas att det ger sig snart.
Går ungefär 10 veckor bakåt i tiden då jag fick reda på att jag gravid. Det började med att jag fick gå upp en natt för jag mådde så satans illa. Tror att det var måndagen före mensdagen som skulle ha kommit mitten på sept men den kom aldrig. Kände även lite konstigt i brösten. Jag tänkte inte mera på det men efter nån vecka så hittade jag ett gammalt gravtest som gick ut 2012 men jag tänkte äh jag testar. Då visade testet positivt så jag blev skraj först men blev glad men tänkte samtidigt om man kunde lita på sådana tester som har utgångsdatum 2 år tidigare. Jag sa lite lätt till Tobbe att jag kanske är gravid och han sken upp som en sol.

Jag begärde att få komma till barnmorskan för att se om det stämde. Och den visade två streck och det betydde att jag var gravid. Svärföräldrarna var med så dom väntade på mig och jag kunde inte säga nått än. Men dom tyckte nog att jag var lite konstig då jag skulle komma tillbaka efter 45 min. Jag sa att jag ska till Johnny för mitt socker. Efter jag fick reda på detta var att jag ringde direkt till Tobbe och sa ja jag är med barn. Han lät jätte glad och naturligtvis så hörde Benny vad han sa så hela Berkinge fick reda på det efter nån dag. Så när vi var och hämtade Tobbe nån dag så var Anders och Lasse fulla och skrek typ "hej farsan, Tobbe ska bli farsa. Vart kan man köpa barnvagn", bla bla bla. Jag sa nej det är jag inte. Tyst med er. Åh vad jobbigt det var.
Till helgen då så sa Tobbe faktiskt att nästa år kan ni titulera er som farmor och farfar. Och deras reaktion var nej vad roligt.
Så det var början på graviditeten. Dessutom när jag var och tog cellprov så var jag ju redan gravid. haha och läkaren sa du vill bli med barn eftersom du har tagit ut spiralen.

Tiden har gått väldigt sakta kan jag säga. Och kommer säkert gå saktare nu till maj än vad det har gått förut.
Vi berättade även för Anna och Klasse när dom var här på middag. Och Annas reaktion var åh vad roligt grattis, kan man köpa barnkläder redan nu. haha hon är för rolig.
Berättade även för mina kollegor att jag var på smällen. Dom blev glada. Så dom inte tror ifall jag måste gå och spy när jag jobbade att jag har magsjuka.

Den 8 nov fick mamma och pappa veta. Vi tänkte att det skulle vara en bra farsdag present för det var den 9 nov. Men även en förtidig julklapp åt mamma blivande mormor. =)
Jag kom in i huset och jag kramade om mamma och sa hej blivande mormor och hon va är det sant. Ja sa jag. Åh när blir det? Kramade även om pappa och sa likadant fast morfar då. Och han blev glad han med.  Bästa reaktionen var nog från Robin "åh nej inte en kusin till". haha tyckte det var rätt kul.
Rasmus sa väl inte så mycket. Medans Gretha stod framför mig lutandes så sa Tobbe att du ska få en kusin till, jaha vem då? ja du står emot henne nu, äh usch.
Sa även till Eric och Robban att dom ska bli morbröder. Robbans reaktion var: Va??? Varför då? Haha. Medans Erics reaktion var: vad kul grattis. Som jag sa på vägen dit på deras reaktioner. Tror jag känner mina bröder rätt bra. Jag sa rätt reaktion på dom.
Pillans reaktion var oxå rolig eller hon blev jätte glad iaf. Sa att robban ska bli morbror då sa hon nehä vad kul. Grattis och så gav hon mig en kram. Sen blev det naturligtvis 100 frågor sen =) som tex: när är det beräknat och ska du ta reda på könet? m.m
Sara fick jag säga i telefon eftersom hon var hemma med Julle. Sa bara att dom ska få en till kusin.

Igår 13 nov var vi på akkis för att kolla KUBtestet. Ultraljudet var det bästa då man fick se livet i magen, Det var sååå jäkla häftigt och då fick man det bekräftat att det är nått i magen. Hen var livlig så BM kunde knappt mäta ungen. Längtar till nästa UL eller det riktiga första ultraljudet som ska vara den 2 jan. Efter kuben blev det offentligt på FB. Fick massa gratulationer och gillningar.

Nu ska jag kolla på postkodmiljonären.

Inga kommentarer: