8 juli 2014

Power meet och pubafton

 I fredags åkte vi till power meet för 5 året i rad (tror jag). Åkte på fredagskvällen så vi var väl där typ 19.15 typ. Fick iaf vara där i 3½ timme. Vi åt langos, jag åt min vanliga, Budapest, rödlök, gräddfil, och ost mums va det är gott. 
Jag köpte även två st T-shirt. Köpte 3 för 2, så söt fick oxå en. Jag hade med text som "Jag är inte FULL jag är bara i kemisk obalans" och "Denna T-shirt är bara blå när jag tänker på sex" och så var t-shirten blå =)
Vi mötte mamma och pappa oxå och då fick jag ett par nya piratbyxor och det var på tiden att jag fick nya sådana. När vi sedan har kollat klart på alla bilar och marknadsstånd så började vi gå mot bilen och då såg vi Sara och Danne och Saras kusin. Trevligt.
När vi kom till bilen så åka både jag, Tobbe, mamma och pappa till Ramnäs och spelade lite fiffa. Haha, jag vann en gång och Mamma vann en. Tobbe kom sist båda två gångerna, pappa 3:a.


Vi åkte hem strax efter 12 på natten, det gick bra fram tills vi kom till Örbyhus golfbana där small det till i bilen och vi körde på ett rådjur (02.15) på natten. Och nu vet ja inte hur det blir med bilen, om den blir lagad eller om det kostar för mycket att laga, var mycket som gick sönder eller spräckt. Men vi får det på försäkringen iaf som tur är. Så vi får väl se hur det blir.

Det var power meet 2014 det. Men vi hade det trevligt och mysigt ändå. Men blev lite skärrad när det hände med rådjuret men som tur var så dog det på en gång så idag har vi skickat in en skadeanmälan till försäkringsbolaget.

Lördagskvällen åkte jag till Berkinge för att mysa och träffa söt Det var pubafton med trubadur. Trubaduren som sjöng var väldigt bra och han hade bra låtar. Söt vart lite berusad men han är så söt när han är det.. hihi =) hade klämt i sig typ 5 öl oxå. Jag åt direkt när jag kom upp för jag var så humla hungrig. hamburgare mums mums..
Jag fick dansa med en gubbe som bodde på campingen tydligen, han bjöd upp mig och då sa jag nja först men söt sa klart du ska dansa.. Och så blev det en dans ändå med honom.
Till och med Benny tog en kvinna upp till dans och då sa söt att jag ska inte vara sämre än chefen, så då frågade han mig om vi skulle dansa och visst så ville jag det. Så mysigt det var och så gullig han var.
Efter det så var det bara typ några låtar efter dansen som han la av för att myggorna åt upp trubaduren (Robban).
När vi kom till husvagnen för att kolla film så la vi oss och började kolla på "you´ve got mail" men efter vi hade kollat typ 10 min så stängde vi av och han slocknade efter 2 min.
Söndagen jobbade han och jag låg i husvagnen tills kl 12 för att sedan gå ner till badet för att kolla vad söt gjorde och frågade hur Benny mådde (haha bakis antar jag). Han kom ner och höll en tjej i handen sa Tobbe. Satt även på bryggan och solade mig, med fötterna nere i vattnet, så mysigt och skönt.  Men det skulle jag inte ha gjort då jag brände axlar och ryggen, aj aj. Så nu är jag RÖD..
Sen kom svärföräldrarna upp och hjälpte oss att sätta upp tältet. Jag badade efter att vi hade satt upp tältet. Så skönt för det var väldigt varmt. Sen åkte vi hem när han hade slutat vid typ 16 tiden.


Så det var min power meet och pubaftons helg det.. Men kul och mysigt hade vi iaf denna helgen.

Nu ska jag kolla hur det är med svärmors rabarberpaj som står i ugnen, mums.. ;)
*KRAM*

Inga kommentarer: