29 maj 2014

Berkinge

Förra helgen var vi i Berkinge (23/5-25/5) och jag badade för första gången i år, det var väldigt svalkande och skönt.
Det var cirka 20 grader i vattnet men det var typ närmare 30 i luften så det var verkligen svalkande att ta sig ett dopp på lördagen.
 
Vi grillade och drack lite på fredagen, grillade fläskfilé och det var super gott. Åt färsk potatis för första gången i år oxå och det var gott det med. För det är ju såå gott när man har smör och färsk potatis, mums.

 
Haha det var rätt kul att se Tobbe jobba och slita medans man själv låg/satt på gräsmattan. Han höll på vid flaggstången på Bennys tomt medans jag satt och kollade på. Kul kul.
På lördagskvällen åt vi även jordgubbar och mjölk, mums vad gott fast det inte var från Sverige men men det kommer det oxå. :)
På söndagen åkte vi hem och söt var hemma sen på kvällen, skönt.

Idag har jag bara städat. Fy sjutton var det var dammigt och skitigt härhemma. Katthår var det överallt oxå. Men har städat sovrummet och vardagsrummet och jag har till och med tvättat fönster i sovrummet men vet ej om söt har märkt det. Men det var såååå skitiga så jag tvättade dom. Får se när jag tvättar resten eller om söt kan göra det om han är ledig på lördag eller söndag. 
Nä dax att fortsätta att kolla på "Tina på besök", ett väldigt roligt program. Hon besöker Lotta Engberg i Thailand, härligt hus hon har. Nice nice.

*LOVE* och *KRAM*

Inga kommentarer: