12 februari 2015

Barnmorskebesök

Idag var jag åter igen till barnmorskan och lyssna på barnet hjärtljud, slog 150 slag/min samma som förra gången. Och att hon mätte sfmåttet som var 26 cm, vuxit 1 cm sen sist alltså för två veckor sen.
Mitt långtidssocker är bra ligger fortfarande på 38. Det normala är mellan 28-42 så det ligger inom det som tur är. Min vikt har förstås ökat, fast har gått upp 3 kg sen ursprungsvikten. För gick ju ner 4 kg i början av graviditeten för att jag spydde som en gnu.

Imorgon ska jag jobba igen, blir från 11 till stängning på Tobo förskolan som vanligt. =) Dom ringde i förrgår tror jag och frågade. Så blir en liten slant extra i slutet av mars. Och att vi kommer få 1000 kr för Busan. Vill samtidigt ha henne kvar men vi får ej rå det med. Måste nog lämna tillbaka Simba oxå, för vi har inte råd med 3 katter om vi ska ha den lilla oxå för hen kommer kosta mycket.
Och jag får ju knappt 4000 kr i månaden. Om inte Tobbe får fortsatt så lever vi på mina 4000 och det går inte, vet inte vad vi ska göra då. Får sälja våran bil i såna fall. =( men vill helst inte det men men det är sista utväg. Så hoppas att han får fortsatt efter midsommar.

Snart är det familjen annorlunda som jag ska kolla på, sen blir det nog kanske en clown till kaffet som är rätt roligt. Ulla skogs dag är det idag så det kan bli kul det med.
Efter det kommer jag nog gå och lägga mig om jag inte somnar på soffan som jag brukar göra. Tröttheten har kommit tillbaka, usch. Trött jämt nu tycker jag. Hoppas inte att det inte håller i sig i 3 månader till. Får se hur det är och jobba imorn. Har inte jobbat så mycket detta år andra gången.Jobbade den 19 jan oxå. Sen har dom ringt och jag har inte kunnat jobba p.g.a mödravårdscentralen.

Nu ska jag kolla på tv.
*KRAM*

Inga kommentarer: