8 december 2014

2:a advent var igår

2:a advent har nu varit och det går rätt fort till jul tror jag eller känns så iaf. Då borde min graviditet oxå gå fort men det gör den inte.
Tycker nyss att jag plussade på gravtestet men det är lixom typ 15 veckor sen. Gud vad jag blev glad då jag såg det men ändå lite skraj för visste inte om jag var gravid eller inte eftersom det hade ett utgångsdatum från 2012 så två år gammalt. Men för säkerhetsskull beställde jag tid till en barnmorska och japp det visade att jag gravid. Var så overkligt men kul var det.

Idag har jag faktiskt bakat degen till pepparkakor. Så om jag inte jobbar imorn tänkte jag nog baka ut dom pepparkakorna. Tobbe jobbar som vanligt med julgranarna. Undrar när vi får hem våran julgran han får väl välja ut någon som är bra och inte så stor. Hoppas att han hämtar ut gratisboxen från Lloyds apotek. Jag måste till polisen denna vecka för att ansöka om ett nytt id-kort för mitt gick tydligen ut i okt. 2014. Har ju ett paket att hämta på ICA men dom måste ha ett giltigt id-kort, morr. Så kunde inte hämta ut det i helgen så jag får vänta tills jag får mitt nya id-kort. Nä jag måste nog ta mitt körkort men när f*n ska jag ha tid och råd med det då. Ok tid har jag eller ja tills i slutet av maj iaf. Pengar har jag tyvärr inte. För ett körkort är ju inte gratis direkt. Men funderar på att ta en intensivkurs och ta den på avbetalning. Kan gå men då måste man nog gå på en sån trafikskola som har sådan betalning.

Den 30/12-14 ska vi på RUL och det ska bli spännande, se barnet igen. Just nu är jag i vecka 17 (16+1). Blev ju tillbaka flyttad när vi var på KUB:en. Min mage har inte växt ännu men det kommer väl nån dag den bara "puff" så är det en stor gravid mage där.

Det är bara 16 dagar kvar till julafton och det är ingen snö ännu. Önskar att det kan bli en vit jul detta år. I år ska vi vara här hemma faktiskt och fira jul med blivande farfar och farmor och blivande faster med familj. För var ju hemma i Ramnäs förra året. Vi kör vartannat år. Så nästa år är vi i Ramnäs med en liten bebis oxå som är typ 7 månader. Åh så glad mamma blir då. Fira jul med hennes minsta barnbarn. Tror pappa blir glad oxå. =)

Nu ska jag titta klart på Det okända sen drar vi nog till Tierp för att gå in till polisen och söka efter ett ett nytt id-kort.

Inga kommentarer: