6 april 2014

Förra helgen

Angående förra helgen så åkte vi på Cinderella med två kompisar. Fy fan vad roligt. Glömde vardagen för 24 timmar.
Bild: tagen med min iPhone

Det började med att jag vaknade kl 6 på lördagen men somnade om igen efter nån kvart eller så. Men vi steg nog upp kl 0800 typ. Packade det sista och åkte iväg till Tierp där vi skulle ta bussen till sthlm. (rolig busschaffis) som skjutsade oss. Berättade att en man skulle åka till Sundsvall men han hoppade av i Falun. haha.
Väl framme i Sthlm väntade vi på vårt sällskap som vi mötte upp vid terminalen och vi packade in våra väskor i ett skåp som vi delade på. Sen gick vi till ett matställe som hette nionio eller nått så vi tog ett glas eller två, medans dom åt. Vi gick ner och på båten. Vi gick till hytten, bytte om och sen till buffén som var otroligt gott. Mums mums. När vi var klara gick vi till funclub (nu etage) och satt där och drack och snackade, dansade och stojade. Roligt hade vi iaf.
Dagen efter var väl inte lika kul iaf inte hur man mådde. Huvudvärk och trött.
Det blev bara ett misstag och det var dagen efter, vi skulle äta frukost på båten och vi klev upp och så men vi var en 30 min tidiga för det var ju omställning av klockan. Så vi var lite vimsiga där, om hur mycket klockan var egentligen. Men det  gick bra ändå, vi satt i fönstret och snackade och vilade för vi hade inte sovit så jätte länge heller, va nog uppe till 3-4 på natten. Men den kryssningen var väldigt rolig kan jag lova.

Bild: Kompisarnas telefon

Efter frukosten la vi oss i sängen och sov typ i 3 timmar. Kl 10.50 begav vi oss till spat som var helt okej, lite besviken men det var rätt skönt ändå. Vi köpte jordgubbar doppade i choklad, mums vad gott det var. Vi fick ett kit att behandla sig själv men tänkte nog spara det så vi tog hem det. =)
Vi gick till taxfree efter spat och sen tog vi en liten lunch i cafeét med kompisarna. Som sedan blev en irish coffeé i baren innan avfärd.
Bild: tagen med min iPhone

Sen var den färden slut, men den var väldigt rolig. Har inte haft så roligt och skönt på länge när det gäller kryssning.

Dagarna gick och på onsdagskvällen mådde jag otroligt illa men gick och la mig och tänkte det går nog över men nää efter 4 timmar mådde jag så illa att jag spydde. Och spydde mellan 0.30 - 0700 så den dagen gick jag inte till jobbet. Spydde väl var 30 min eller nått sånt. Så sov inte mycket den natten så nu har jag vart hemma i 4 dagar. Känns skönt men får se hur det känns imorn, men jag ska nog jobba ändå. Så jag inte förlorar för mycket pengar.
Bild: tagen med min iPhone
Oj nu blev det ett jätte långt inlägg men ska fixa nån bild så det inte ser så kompakt ut =).. Nä nu ska jag kolla tv.

Kram kram


Inga kommentarer: