11 mars 2014

Hemma och 40 år

Nu är man hemma efter man har öppnat förskolan kl 06:00 men ska tillbaka om typ en timme då vi ska ha husmöte. Vi har det varannan vecka så drygt men men man måste ju. Räknas som arbetstid så då är det bara och åka tillbaka. Men som tur är så ska jag åka med Maggan tillbaka så jag slipper ta bussen, för hon bor ju typ 5 min från mig. ;) Skönt när man slutar samtidigt så kan man åka med henne.

Helgen var väl både trevlig och lite tråkig, det här med brorsan och faster är ju inte så kul men förövrigt så tyckte jag det var kul och god mat. Mamma och pappa firade ju 40-års bröllopsdag. Grattis grattis!! Vi blev bjudna på en 3-rätters middag och det tackade jag inte nej till. ;)
Förrätt var det en brödbit med tonfiskröra på, huvudrätt så var det flygande jakob med bananer, cashewnötter, russin, rivna morötter m m. Efterrätten var glass, jag fick en egen glass som var rätt gott. I den hade jag lite sura bär som var gott till.

Sen när alla barn och barnbarn hade åkt hem  förutom vi så spelade vi en fiffa men pappa vann som vanligt, jag tvåa och mamma 3a och söt sist.
Haha han sa en rolig grej, ja jag hade bara en spader och det var klöver 7.. hahaha.

Nu ska jag kolla på Morgan och Ola.Conny.

*KRAM*

Inga kommentarer: